Skip to main content
Wondernews

Wonderwall i coronatid

By 5. november 2020No Comments

Usikre tider

Som alle andre står vi ovenfor usikre tider. Det vi driver med er fortsatt i startfasen av ett nytt «kunstkonsept». Vi begynte på bar bakke som de fleste andre firma også gjør. Det som kanskje skiller oss ut fra mange andre ideer, er at dette ikke eksisterer fra før og vi må kommunisere ut hva som gjør vår ide’ så unik. Det har ikke vært enkelt å forklare konseptet vårt. For det må oppleves.

Gjennom vår kunst reise har vi møtt på mange utfordringer og gleder. Vi stod ovenfor mange valg å ta. Valg av materiell til produksjon, til kommunikasjon og hvordan vi i praksis skulle gjennomføre salg og abonnementsordningen. Kanskje den mest krevende prosessen har vært å kommunisere ut hvordan Wonderwall fungerer; leie av kunst. Så enkelt men allikevel så fjernt for mange.

Erfaringer

I dag kan vi se tilbake på feil vi har tatt og nye utfordringer som har kommet. Vi kan også være stolt over de mange samarbeidene vi har fått. I disse usikre tider ser vi at fleksibilitet og omstilling er kanskje noen av de viktigste faktorene for å lykkes. I og med at vi ønsker å være både på privat og bedriftsmarkedet ser vi et mønster i folk sine vaner. På privatmarkedet er vi fortsatt skeptiske til å leie bilder og ønsker heller å kjøpe kunst. Det er ikke like viktig å bytte ut kunsten. Derimot har vi opplevd en positiv respons på bedriftsmarkedet der kunst faktisk kan skape forandringer på arbeidsplasser som igjen skaper god kultur.

Vi har alltid lagt tyngden vår på bedriftsmarkedet, det er her vi kan få bedriften til å leve. Men vi som mange andre har opplevd en tung tid i det siste. Vi har mindre bilder i rullering. Det har gjort av vi har måttet tenke nytt. Hva er det vi gjør i dag som ikke funker og hva må vi endre…

To nye selgere

Tomas og Tor er vårt nye salgsteam. Denne oppgaven er stor, brutal og kompleks men ingenting virker å være umulig for dette «dreamteamet». De vil på ettermiddagene ringe rundt til beslutningstakere Norge rundt for å spre vårt kunstkonsept til lokaler som kunne trengt en oppfriskende fargerik kontinuerlig kunstreise. Med et eget salgsteam kan resten av oss i WW teamet fokusere på IT, kommunikasjon, produksjon og det som stjeler tid i en gründer bedrift.

Vi takker alle som heier på oss gjennom reisen vår.

hilsen team WW